2014-08-31

LOPPIS

Loppis igen. Här kommer helgens fynd. Det mesta har redan fått användning.
Lampskärmarna är redo för reuse. Jag ska visa senare.....
Det fina fatet blev ännu finare med dagens skörd av tomater.
Brickan ska användas som form till betongfat.
Zinklocket ska bli fågelbad som ska hänga i äppleträdet.
 
Måste dela med mig av ett fantastiskt tips som jag hittade på kardemummagumman
Besticken var verkligen svarta och jag såg ett långt och drygt
putsarbete framför mig men det gick på ett par minuter.

Gör så här: Ta fram en plastbunke som rymmer samtliga bestick.
Lägg en remsa aluminiumfolie i botten. Strö över ca 3 msk salt + 2 msk
bakpulver + 5 droppar diskmedel. Koka upp vatten och häll över tills
besticken täcks. Vänta några minuter, skaka runt besticken i bunken.
Vips så är det klart. Skölj besticken. Se skillnaden på bilderna nedan.




Hittade en perfekt stor gjutform till betongkruka som kommer bli riktigt fin
med räfflade sidor. Den blir större än exemplet nedan.
En fjärilskruka med text fick också följa med hem. Inhandlade
"hjärtan på tråd" och sen var den klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar